... avagy én hogyan viszek színt a hétköznapokba.
"Meg kell tanulnunk vágyakozni az után, ami a miénk." (Simone Weil)

2010. augusztus 8.

Próbálkozások - gyurma

Nasi ékszereit látva döntöttem el, kipróbálom ezt a technikát. Ezt a döntést csak erősítette, hogy mikor Franciaországban jártunk, a könyvesboltban az egyetlen színvonalas ékszerkészítéssel foglalkozó könyv a Mathilde Brun: Bijoux en pates Fimo (Ékszerek Fimo gyurmából) műve volt. Belelapoztam, ájuldoztam, megvettük :)
Itthon meg vettem gyurmát és nekiálltam. Először jött egy virág. Nasi virág mintáját próbáltam követni, de rá kellett döbbennem, egyáltalán nem olyan egyszerű ez, mint amilyennek látszik. Az én virágom ilyen lett:

Rózsaszín láncot kapott, remélem, Noémi örülni fog neki :)
Aztán megpróbálkoztam egy másik gyurma technikával is, íme a végeredmény:

Nekem nagyon tetszik, igazán büszke vagyok rá, bár több tanulságot is le kell vonnom:
1. nem véletlen, hogy a könyv is azt tanácsolja, gumikesztyűben dolgozzunk. Egyrész az ujjlenyomatainkat nem feltétlenül kellene megörökíteni. Másrészt megakadályozhatjuk, hogy a kezünkről egyik szín átkerüljön a másikra. Harmadrészt a kézmosás is egyszerűbb a munka végeztével.
2. nem tudom, miből gondoltam, de a gyurma nem lesz nagyobb, ducibb, se kisebb és laposabb a kisütés után. Pontosan akkora lesz, amekkorának összegyúrtuk és formáztuk.
3. hiába is szeretném, hogy az ujjaim az adott formát hozzák ki a gyurmából, az ujjak fittyet hánynak az elgondolásokra és önálló életet élnek. Talán, hosszas gyakorlást követően, majd összeszokunk: az elképzeléseim és az ujjaim.
Nasi, minden elismerésem, ezek után még inkább nagyra becsülöm az ékszereidet :))

3 megjegyzés:

  1. Hű, csak most jutottam el oda, hogy elolvassam a blogokat :) Nagyon ügyes vagy, csak így tovább :)

    VálaszTörlés
  2. Nagyon ügyes vagy, kíváncsian várom a következőt! Én csodálattal nézem azokat az ékszereket amik gyurmából készülnek, de nekifogni még nem mertem. De most már egyre több oldalon látom, lehet hogy előbb-utóbb majd elcsábulok én is:))

    VálaszTörlés

Köszönöm, ha elmondod a véleményed!