... avagy én hogyan viszek színt a hétköznapokba.
"Meg kell tanulnunk vágyakozni az után, ami a miénk." (Simone Weil)

2011. október 17.

Gondolatok egy szomorú eset margójára

Ezúton szeretném tudatni minden kedves Látogatómmal, hogy számomra a gyöngyfűzés a hobbi. Van nekem egy munkahelyem is, olyan feladattal, ami egész embert kíván, de emellett esténként - éjjelente hódolok eme szenvedélyemnek. Olyan alkotó vagyok, aki nem tud azonnal alkotni. Időre van szükségem, hogy megszülessen bennem az elképzelés, jöjjön az ihlet és igen, én lebontom, ha nem tetszik, nem egyszer, nem kétszer, mindaddig, míg teljes egészében nem tetszik, ami kikerül a kezeim közül. Nekem ez nem megy vezényszóra és akkor, azonnal, mert valaki azt szeretné. Cserébe ezért a várakozásért a Kedves Megrendelő minőségi ékszert kap. Meg gondos csomagolást, a megígért határidőre történő postára adást. Meg egy kis darabot a szívemből.

Szeretnék megkérni mindenkit, aki úgy érzi, nem tud várni, vagy nem hiszi el nekem, hogy a lehető legnagyobb odafigyeléssel foglalkozom a rendelésével, az ne kérjen tőlem ékszert.
Mindezt kérem azért, mert soha többet nem szeretnék olyan leveleket és üzeneteket olvasni, amiben valaki azzal vádol, hogy hazudok, mert nem is adtam fel a csomagot, hiába állítom. Vagy éppen lebénáz, mert biztosan rosszul címeztem meg a borítékot, s ezért nem érkezik meg. Vagy hogy barom lennék, mert ajánlottan adtam fel a csomagot ("Én simán feladom elsőbbségivel,és mások is,és megkapom időbe.Nem ajánlottan,mert hülyeség!!!Egy nagy baromság!!!"). Értem én, hogy mindenkinek lehet rossz órája / napja / hete / hónapja / éve, de nem szeretnék többet én a céltábla közepén álldogálni. Még akkor sem, ha a tortúra végén (amikor kiderül, hogy a postás rossz helyre dobta be a csomagot) van egy "ne haragudj!"
Nem haragszom én senkire, de féltem a lelkem. Mert az ilyen történések mély nyomot hagynak bennem. Köszönöm, ha lehetővé teszitek, hogy ez a hobbi maradhasson az, aminek indult: örömforrás.


15 megjegyzés:

  1. Nagyon sajnálom, hogy ilyen rossz tapasztalatban volt részed. Remélem, a továbbiakban elkerülnek a kellemetlenségek.

    VálaszTörlés
  2. Sajnalom ,hogy ilyeneket tapasztaltal.Valahogy ebben a rohano vilagban nincs az embereknek turelmuk egymasra es a bizalom is mar azon kincsek koze tartozik amivel nem sokan rendelkeznek koszonhetoen a szamitogep segitsegevel kialakult csalasok miatt stb.
    Ahogy mondod egy " neharagudj" nem teszi jova a sertest.
    Kivanom neked,hogy ne tortenjen tobb ilyen eset meg veled (sem )

    VálaszTörlés
  3. Nyugodjál meg! Elhiszem hogy rosszul esik az ilyen megjegyzés. Csináld tovább nyugodtan ahogy az időd engedi, én meg jövök nézni és csodálni !:)

    VálaszTörlés
  4. Szerintem azért többen vagyunk,akik tudjuk,mit jelent az alkotófolyamat,és értékelni is tudjuk a végeredményt. Ez persze nem csökkenti a sérelmet,amit el kellett szenvedned. Remélem,azért túl tudsz lépni rajta. Fel a fejjel!

    VálaszTörlés
  5. Szerintem aki ilyeneket mond az soha semmilyen alkotó tevékenységet nem csinált,a "bocsánat" a legalapvetőbb emberi gesztus ilyenkor,persze ezt nem mindenki érzi,kicsit más lett a világ,nekünk érzékenyebb lelkű embereknek szoknunk kell ezt,ami nem mindig megy,megértelek!!!

    VálaszTörlés
  6. ...ilyen sajna volt, van és lesz.. :-(((
    De azért én amondó' vagyok, hogy elég ha Te magad tisztában vagy azzal, hogy érték, amit alkotsz, ...és ahogy alkotsz,..és ezt mi is tudjuk.
    És mindig lesz "mi".
    Mindenkinek nem lehet megfelelni, azt mondják. De legfőképpen, nem is kell!!
    Remélem hamar elfelejted ezt a szomorú közjátékot, és újra mosolyog a blogod (is)!
    :-)))

    VálaszTörlés
  7. Nagyon együtt érzek veled és köszönjük hogy megosztottad velünk !!!
    Nekem még a gyöngyfűzessel kapcsolatba nem volt ilyen rossz tapasztalatom, viszont népszámlálok és ott néhány esetet el tudnék mesélni az emberek viselkedésével kapcsolatban !!!
    Ne bánkodj, te mindenben fer voltál és ez a lényeg !!

    VálaszTörlés
  8. Köszönöm a kedves szavakat. Igen, tudom, hogy ilyen világban élünk, de ki kellett írnom magamból. Ha nem teszem, úgy éreztem volna, hallgatólagosan beleegyezem, hogy mehet így tovább. Ezt meg nem szerettem volna.
    De a tegnap már a múlt, a jelenben élek és mostantól igyekszem visszavarázsolni a blogom mosolygósabb oldalát.

    VálaszTörlés
  9. Örülök, hogy belátta, hogy nem a Te készülékedben van a hiba....Tudom, idő kell, hogy túljuss ezen (is) és akkor újult erővel belevághatsz ismét!

    VálaszTörlés
  10. Basszus...Nem is tudok erre mit mondani, csak azt, hogy menjen a fenébe az ilyen megrendelő.
    Én bármit is postázok, mindig ajánlottan/tértivevénnyel adom fel, a csomagokat meg értékbiztosítva, különben a posta nem vállalja a felelősséget!
    Na, ilyenkor aztán megerősödik bennem a dolog, hogy nem vállalok megrendelést, marad a fűzés hobbi szinten, amíg örömet okoz. Mert nekem aztán egy ilyen biztosan örökre elvenné a kedvem!

    Kitartást Sviro, gyönyörűségeket fűzöl, és ez a lényeg!!!!!!

    VálaszTörlés
  11. Sajnálom, hogy ilyen tapasztalatot is szereztél, nem erről kéne, hogy szóljon az egész, hanem ahogy írtad, örömről és sok-sok pozitívumról. Nem tudom a pontos részleteket, de kitartást kívánok, és hogy ez tényleg ne vegye el a kedvedet az egésztől!

    VálaszTörlés
  12. Sajnálom, hogy ilyen rossz tapasztalatod volt! Remélem nem fog többet előfordulni! Én ilyen szempontból még szerencsésnek mondom magam, nem kaptam még rosszalló üzeneteket! De lehet ami késik, nem múlik!:)

    VálaszTörlés
  13. Összeszorul a szívem, mikor ilyen bejegyzéseket kell olvassak :( Főleg, mikor számomra nagyon kedves társaimat éri csalódás :(
    Tudom nehéz, de szerintem lépj át rajta... Sajna elkerülhetetlen, hogy idióta emberek létezzenek körülöttünk! S még szomorúbb, hogy egyre többen vannak...
    De maximálisan egyetértek utolsó gondolatoddal, úgyhogy szerintem csupán ezt tartsd szem előtt - kívánom, hogy a gyöngyfűzést továbbra is örömforrás legyen számodra, és lepj meg minket sok-sok szépséges alkotással! :)

    VálaszTörlés
  14. Ildi, nagyon szívemből szóltál! Ez a hobbi attól gyönyörű és gyönyörködtető, hogy az alkotás folyamatának minden fázisát megéljük, átéljük mi magunk! Egy megrendelés teljesítése élmény, öröm kell hogy legyen nekünk alkotóknak, ahogy írtad beletenni "egy darabot a szívemből". És ez itt a legfontosabb!!! Minden egyes kis tünemény egy kicsiny darabja a szívünknek!

    VálaszTörlés
  15. Sajnálom, hogy bele gyalogoltak a lelkedbe!:-( Örülök, hogy azóta valamelyest túl tetted magad rajta! Ne hagyd, hogy ilyen negatív tapasztalatok elvegyék a kedvedet az alkotástól! Sokan vagyunk akik szeretünk és szívesen nézelődünk nálad!!!:-)))

    VálaszTörlés

Köszönöm, ha elmondod a véleményed!