... avagy én hogyan viszek színt a hétköznapokba.
"Meg kell tanulnunk vágyakozni az után, ami a miénk." (Simone Weil)

2011. november 5.

Varrósuliban voltam

Az úgy volt, hogy néhány évvel ezelőtt, karácsonyra varrógépet kaptam a páromtól. Valószínűleg azért, mert akkoriban igen sokat emlegettem, mennyire jó lenne megtanulni varrni! Így aztán a csomagolópapír leple alól egy Toyota RS2000 varrógép bukkant elő. Hűűű, meg azta! 
A kezdeti lelkesedés hamar alább hagyott. A gép ritkán akarta azt, amit én: gubancolta a cérnát, húzta az anyagot, gyorsabban varrt, mint szerettem volna, vagyis nem igazán találtuk a közös nyelvet (ennek persze semmi köze nem volt ahhoz, hogy lusta voltam végigolvasni a nem túl vékony használati útmutatót és azt gondoltam, hogy én ezt IQ-ból is tudni fogom). 
Aztán már kezdtem tőle félni. Mert mi van, ha véletlenül az ujjam a tű alá kerül? És ha nem tudom egyenesen tartani az anyagot? És ha eltöröm a tűt? A gép szépen, lassan, de annál határozottabban beköltözött a szekrény alsó polcára. Néhanap, mikor rápillantottam, elfogott a lelkiismeret furdalás, hogy oda száműztem, de mindannyiszor elhessentettem a gondolatot.
Aztán rátaláltam a varrohaz.hu oldalra. Szerveznek varró tanfolyamokat is, sőt! Ízelítő gyanánt ingyenes, kétórás bevezetőt is kaphatunk a varrás rejtelmeiből. Gondoltam, ennél jobb alkalmam nem lesz megbarátkozni a géppel, hát mentem. És ezzel a tűpárnával tértem haza (tudom, nem éppen egy remekmű, de én most igazán büszke vagyok rá):
Meg a lelkesedés is újra visszatért :) Azt hiszem, ideje leporolni a gépet és helyet  keresni neki a barkács asztalon :))))

5 megjegyzés:

  1. Nagyon szép lett, gratulálok! Remélem ez egy hosszan tartó barátság kezdete! ;)

    VálaszTörlés
  2. Nagyon jó kezdet,én már megtettem a bőrős karihoz elővettem:)))

    VálaszTörlés
  3. Nagyon ügyes vagy csak így tovább! Szép lett !

    VálaszTörlés
  4. Te pont ugy kezeled a dolgokat mint en :)))
    Ha valami uj kerul a hazba akkor en kicsomagolom , eldontom azonnal ,hogy a hasznalati utasitas a hulyeknek van es nekem nem kell es a IQ-mra tamaszkodva birkozom ( birkoznek) meg a feladattal.
    Aztan jon a szomoru felismeres hogy megiscsak kellene a hasznalati utasitas, olyankor szoktam a fiamnak hizelegni hogy kukkantson bele es nezze mar meg mit is irnak.
    Dramaian utalom a hasznalati utasitasokat :)))

    VálaszTörlés
  5. A kis tuparnad aranyos lett :)

    VálaszTörlés

Köszönöm, ha elmondod a véleményed!