... avagy én hogyan viszek színt a hétköznapokba.
"Meg kell tanulnunk vágyakozni az után, ami a miénk." (Simone Weil)

2012. január 22.

Beszerzés

A minap rájöttem, hogy inspirálólag hatna rám, ha frissíteném a gyöngy készletem.
Azt kell mondjam, nekem nemcsak a nadrág vásárlás megy nehezen (az gyakran sírással végződik, mert hát az én magasságom a csípőbőségemmel, hogy is mondjam csak, nem standard méret), de a gyöngy beszerzés is. Mert, szerencsére, rengeteg beszerzési forrás közül válogathat az ember lánya. Ellenben a pénztárca, legalábbis nekem, igen.
Így aztán, nálam a következőképpen néz ki a dolog: ülök a gép előtt, három-négy webáruház párhuzamosan nyitva (jobb nem személyesen menni, mert akkor jóval több mindent veszek, mint kellene, de így persze sok mindenről lemaradok), itt ez van, ott az, innen ez kellene, onnan meg az, mert fúú, ez milyen jó, hát még amaz! Kattingatok a kosár gombocskára, majd meglátom a végösszeget, lesápodok, oké, ebből húzni kell. De mit? Nehéz szülés ez minden alkalommal.

Ennek apropóján jutott eszembe, megkérdezlek Titeket, Ti hogyan szerzitek be az alapanyagot? Mindig ugyanonnan vagy váltogatjátok? Itthonról vagy külföldről? Tudatosan válogattok vagy érzésre? Előre is köszönöm a kommenteket.

17 megjegyzés:

  1. Ildi en tudatosan vasarolok.Ha minta utan akarok kesziteni valamit akkor egyertelmuen probalom innen es onnan beszerezni a hozzavalokat. En a szinekkel hadilabon allok ezert nem tudok ugy vasarolni hogy amit meglatok azt veszem mert az ugy nezne ki a vegen hogy otszor annyi mindent veszek mint amennyi kellene mert nem tudom a szineket jol valogatni:)
    Mivel nalunk nincs egy epkezlab gyongyosbolt igy legtobbszor az Ebay -t veszem igenybe es onnan vasarolok.

    VálaszTörlés
  2. Huhhh - én hiába vásárolok "csak" mintához, tuti, hogy sokszor több kerül a kosaramba/tálcámba. Ha boltba megyek, akkor úgy vagyok vele, hogy aznapra van x forint keretem (ritkán jutok fel Pestre) - amit úgy gondolok, hogy ez belefér a havi költségvetésbe (nincs külön gyöngyös kasszám). Általában 4 bejáratott helyem van, de ha már az első helyen elverem a keretet, akkor nem megyek tovább :(

    Webáruházból ritkábban rendelek, mint mondjuk Zsibi, TV, vagy Vatera. Ezeken a helyeken is "bejáratott" eladóim vannak, ahová visszatérő vevő vagyok.

    Ebay-re nem mertem még felmerészkedni (bár regisztrációm van), mert az angolom gyatra, és nem merek önfejemből nekifogni, mindazok ellenére sem, hogy gugli fordító jó barát, illetve a chrome is automatice fordít. Paypal fiókot is regisztráltam, de ugyanezek miatt összefüggésben még nem használtam. Pedig láttam, hogy ott is vannak - még postaköltséggel is - jó árban gyöngyök.

    Visszatérve a kosár tartalmára. Igen, én is így csinálom, ha webáruházból - de személyesen is - vásárolok. Ezek tetszenek, aztán osztok szorzok, hogy mi kell a mintához, illetve mi fér még bele a keretbe.

    VálaszTörlés
  3. Ildi, jó a kérdésfelvetés. A gyöngybeszerzés nálam is nehézségekbe ütközik. Főleg azért, mert a legközelebb gyöngyösbolt 50km-re van tőlünk. Így legtöbbször maradnak a webáruházak. Sajnos az a problémám, hogy nem tudok mindent, amit szeretnék egyetlen helyen beszerezni, a postaköltség pedig sokszor akkor is magas,ha csak egy helyről rendelek. Így mindig az a bolt marad, ahol esetleg akció van, vagy ahonnan a legtöbb, éppen akkor szükségeset be tudom szerezni. Kb. 5-6 helyről szoktam váltogatva rendelni.
    Egyébként nálam is gond,hogy a webáruházban is képes vagyok túlvásárolni magam:(((

    VálaszTörlés
  4. Ismerős a helyzet amit írtál! Én is gyűjtögetek a kosárba, aztán a felét kihúzom. Sőt, van amikor meggondolom magam, és nem is rendelek. Pár hónapja már nem vettem gyöngyöt, de a múlt héten személyesen vásároltam pár db-ot. Jó volt már, hogy legalább gyöngyöt veszek, ha keveset is fűzök. De már csak kettőt kell aludnom, és aztán több lesz a szabadidőm:) Az eddigi bejegyzéseidhez is akartam már kommentelni, ezt most megtszem. Szóval nagyon tetszik, hogy ilyen sok kreatív területet kipróbálsz, az a különleges sál nagyon tetszik! És a színe is remek! A francia nyelvtudásod nagyon irigylem, Párizs pedig a szívem csücske:)

    VálaszTörlés
  5. Én inkább személyesen vásárolok, nem minden olyan, mint a képen :-) Viszont így tuti többet veszek a kelleténél.
    Mivel nincs (más) káros szenvedélyem, erre merek költeni. Szerintem jó lenne valami lehetőség, hogy a fölösleges készletet csereberélhessük:-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A cserélgetésre van megoldás:)
      http://gyongyzug.blogspot.com/
      Juli oldalán megtehetitek:)))

      Törlés
  6. Mivel én pesten lakom, kicsit könnyebb helyzetben vagyok. Van két kedvenc gyöngylelőhelyem. Az egyikben jó kis tároló fiolákat lehet kapni, és nagyon nagy a választék delicákból. A másikban a swarikat, csiszoltakat, kásákat és fémalkatrészeket veszem. Az ásványokat általában webáruházban, és a Tesz-veszen pedig van egy lány akitől zsuzsukat szoktam rendelni. Vásárolni általában akkor megyek, ha elfogyott valamelyik kedvenc gyöngyöm. Ilyenkor olyasmi is bekerül a kosárba, amibe hirtelen beleszeretek. :) Van külön gyöngypénzem az eladásokból, de ezt általában ki kell pótolni. :)

    VálaszTörlés
  7. Nagyon gyakran vásároltam hirtelen felindulásból, mert megtetszett. Aztán amikor megtalálta a helyét, de kevés lett, már nem kaptam olyan színt.Sajnos egy mintához se lehet mindent egy helyen esetleg kapni akkor kellemetlen elővenni a következő boltban a máshol vett delikvenst.Sajnos csak rövid ideig működik a gyöngy-pénz, hamar elfogy és ki kell pótolni:)
    Jutka

    VálaszTörlés
  8. Ildi, hát én rendre ugyanúgy járok, mint Te. Egyszerre nyitva 3-4 webáruház, az összeg hatalmas, ettől elsápadok, húzok...aztán a végén sztornózok mindent....Az utóbbi fél évben nem is nagyon rendeltem. Aztán gondoltam egyet, itt az új év, és mivel nagyon tetszik a pávaszemes swari, hát meglepem magamat vele....
    Két hete életemben először rendeltem külföldről....az olcsóbbik szállítást választottam, csomag azóta sem sehol....
    Amúgy meg anno bevásároltam egy csomó olyan dolgot, amit valószínűleg sosem fogok elfűzni.... Mai szemmel nézve nem is értem, hogy minek vettem meg azokat a gyöngycsomagokat, De kidobni meg sajnálom, mert mégis csak egy vagyon fekszik bennük....

    VálaszTörlés
  9. Hát én ugyanígy szoktam lenni, és amikor egyik oldalon összeválogatom a dolgokat, megnézem máshol mennyi, és aztán fő a fejem, hogy egyik helyen ez nincs, a másikon meg az, de két helyről nem akarok rendelni. És aztán megvan a végösszeg, és jöhet a szelektálás, hogy akkor mi nem létfontosságú, mivel lehet csökkenteni a pénzt. Szörnyű, hogy nem lehet mindent megvenni, amit szeretne az ember!:(

    VálaszTörlés
  10. Hát a beszerzés az nem egyszerű történet nálam sem. Pénztárcafüggő is természetesen. Általában már jó előre kinézem, hogy honnan fogok, aztán kiválasztok egy csomó mindent, majd a felét törlőm. Többnyire többen szoktunk együtt rendelni. Mindig megfogadom, hogy most konkrétan mintához fogok, de általában nem jön össze, mert meglátok valami csodát, aztán pont azt felejtem el, ami egy konkrét mintához nagyon kellett volna :)

    VálaszTörlés
  11. Nekem van egy bejáratott boltom, de sajnos évente max. 1-2x jutok el oda.
    Kénytelen vagyok Grazban megvenni a gyöngyöket, pedig itt a delica
    sokkal drágább:( De vannak olyan gyöngyök amit itt kapok , otthon pedig nem.
    Régen még a teszveszröl rendeltem, de webáruházaknál eddig csak pakolgattam a kosaramat, de a fizetésig nem jutottam el:)))
    Sokszor azért nem füzök minta után, mert arra nem vagyok képes, hogy célirányosan vásároljak. Ha kinézek egy mintát és kell hozzá még valami, elmegyek vásárolni és mindent veszek csak azt nem amit kellett volna...
    Azt hiszem ez nálam a korral jár :)))

    VálaszTörlés
  12. Pesti lévén én is boltokat járok, 4 boltba járok szívesen, tudom melyik helyen melyik gyöngy, drót, alkatrész az olcsóbb.
    Általában rendelésekhez vásárolok, persze ezekhez előtte tájékozódom az adott üzlet honlapján.
    Mindig kinézem milyen gyöngy kell, látom mennyit fogok költeni, és a határtalan vásárlás megelőzésére egy összeghatárt lövök be :)
    Persze ezt nem mindig tudom betartani, mert olykor-olykor elcsábulok :)

    VálaszTörlés
  13. Mivel a közelben nincs gyöngyös bolt, így kénytelen vagyok webáruházból rendelni.Egyszer -kétszer voltam már boltban is, de annyira megszoktam, hogy a neten vásárolok, hogy már nem okoz gondot.Persze azért nehéz döntés mindig, hogy mit igen, és mit ne, de egyre jobban belejövök.:)A baj csak az, hogy itt, Angliában olyan szegényesek a színek és sokszor a kínálat is.Van, hogy 3-4 boltból kell összeszednem, amit szeretnék, még szerencse, hogy itt nem olyan drága a postaköltség, mint otthon.Egyébként általában egymáshoz passzoló színeket választok, és mivel nem fűzök minta után, így általában nem is fordul elő, hogy valamilyen gyöngy hiányzik.Ha mégis, akkor meg mást találok ki.

    VálaszTörlés
  14. Szerintem rátapintottál egy nagyon érdekes kérdésre, éppen ezért kíváncsian olvastam előttem szólók szokásait :)
    Szerencsére webáruházakból nincs hiány, inkább csak a pénztárca szab határokat. Nekem is van 3-4 kedvenc lelőhelyem, de ha konkrétan keresek valamit, akkor szinte minden lehetőséget végigböngészek, igaz rendszerint feleslegesen, mert végül szinte mindig a kedvenc boltokból rendelek. De ha lehet, elkerülöm a postai szállítást, mert szeretem élőben látni a színeket - a gépen sokszor becsapósan más árnyalatban tündökölnek :)
    Szóval nekem a legnagyobb problémát az a legalább 180 km okozza, ami az üzletek és otthonom között található. Ezt az akadályt legtöbbször úgy kerülöm ki, hogy ha valami oknál fogva utunk van Pestre, vagy éppen átutazunk Pesten, akkor természetesen mindig beiktatok egy-két-három pihenőhelyet :) Szeret is a párom érte nagyon :)
    Éppen ezért leginkább úgy vásárolok, hogy összegyűjtöm a webáruházas kosaramba azokat a gyöngyöket, amire éppen szükségem van, ami tetszik, vagy amiben fantáziát látok, leadom a rendelést, s személyesen beugrok érte az üzletbe. Ezzel egy kicsit felgyorsítom a vásárlást, de persze ott is rakok még hozzá ezt meg azt, s a végén - miután minden üzletet hasonlóan végigjártam - nem merem kiszámolni a végösszeget, mert igencsak magasra rúg. Következésképp otthon már annyi gyöngyöm van, ami akár egy üzlet beindításához is elegendő lehetne, de persze még így is rendszerint előfordul, hogy olyanra lenne szükségem, ami épp nincs a birtokomban :)

    VálaszTörlés

Köszönöm, ha elmondod a véleményed!