... avagy én hogyan viszek színt a hétköznapokba.
"Meg kell tanulnunk vágyakozni az után, ami a miénk." (Simone Weil)

2012. január 18.

Zene - már megint

Amikor legutóbb Franciaországban jártam, több órát kellett a Charles de Gaulle repülőtéren várnom. Ültem a csomagjaimon, majd elővettem a mobilom.
"Drága, vigyek valamit haza?" - kérdeztem a párom.
"Magadat" - jött a válasz
":)" - írtam én
"Hozhatnál valami igazán franciásat?"- jött váratlanul
"Mire gondolsz?" - kérdeztem
"Rád bízom" - mondta ő. Itt jegyezném meg, hogy utálom az ilyen típusú választ, de nem volt mit tenni. Pár száz kilométer távolságban az ember lánya mégsem kezd vitatkozni sms-ben, nem igaz?

Így történt, hogy nekiindultam a shopping részben nézelődni. Az első bolt, ahova betértem, egy L'Occitane en Provence bolt volt. 5 perc után rájöttem, innen biza neki semmit nem vihetek, így gyorsan vettem egy rózsás kézápolót nővéremnek és folytattam az utam. 
Végül betértem egy Virgin Megastore üzletbe (teljesen meglepődtem, hogy itt még van ilyen, nálunk meg már ez is csak a múlté). Be kell valljam, zenében nem vagyok erős. Meg tudom mondani egy számról, tetszik-e vagy sem, de itt megáll a tudomány. Hogy ki az előadó? És hogy mi a szám címe? Fogalmam sincs, soha nem is érdekelt igazán. 
Eladó kedvesen közelít, kérdezi, segíthet-e? Hajjaj, de még hogy! Mondtam, hogy valami igazán franciásat keresek. Stílus? Izé, mondjuk jazz. Elmosolyodott, átment a másik sorra, majd levett egy cd-t a polcról. Ha szeretem a jazzt, ez biztosan tetszeni fog. Bólintottam, elhittem neki. 
S hogy jó választás volt Stacey Kent albuma, az már itthon az autóban derült ki. Beültünk, elindultunk, cd becsusszant a lejátszóba és ez a hölgy mindkettőnket elvarázsolt.
Az albumról ez a kedvenc számom:


"Nos, ez igazán franciás?" - kérdeztem
"De még mennyire! Nagyon megleptél, fantasztikus ajándékot hoztál." - mondta ő.
Én meg elégedetten elnyúltam az ülésben, ez a küldetés is teljesítve :))

7 megjegyzés:

  1. Kezdem magam lenyúlósnak érezni, de izé, másolni...? Lehet...? Tudom, tudom, a törvény nem igazán támogatja... Esetleg mégis? :)

    VálaszTörlés
  2. Olivérnek tetszik! És megkérdezte, hogy ez ugyanaz a néni, mint a múltkor? Szóval felismerte a francia szöveget. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Olivérnek jó ízlése van: És úgy tűnik, jó nyelvérzéke is, ami azért nem semmi!

      Törlés
  3. nyami zene , tetszik nekem. Ennek a neninek nagyon finom hangja van :)
    Ismered a FEIST zeneit?

    VálaszTörlés
  4. Ugye? Amy, úgy látom, zenei téren hasonló az ízlésünk :) A hölgy egyébként kanadai, énekel angolul is, de valahogy ez a franciás hangzás nekem jobban tetszik.
    Feist? Még nem hallottam róla (tudtommal :)))), de rákeresek, köszönöm az ötletet.

    VálaszTörlés
  5. Köszönöm!!!
    Ez most annyira jól esett! Olyan finom, könnyed, játékos, incselkedő! Egy szavát sem értem, és mégis...

    VálaszTörlés

Köszönöm, ha elmondod a véleményed!