... avagy én hogyan viszek színt a hétköznapokba.
"Meg kell tanulnunk vágyakozni az után, ami a miénk." (Simone Weil)

2012. február 11.

Szombat esti zene

Úgy döntöttem, ebben a sorozatban nem tartok sem kronológiai, sem más logikai sorrendet, a zenéket hangulatom alapján válogatom. Ugye, nem baj?

Ebből adódóan most gyerekkorom nagy slágere következik. 
Sosem fogom elfelejtetni, amikor édesapám megvette az első autóját. Volt neki egy Jawa motorja is, amit imádtam (ez egy másik családi sztori), de egy napon kis családunk életébe betoppant IN 34-63. Még álmomból riadva is meg tudnám mondani ezt a rendszámot. Bár sok nyelven az autó nőnemű, én szentül hiszem, hogy IN 34-63 hímnemű volt. Már megjelenésében is inkább férfias volt (semmi nőcis nincs egy sötétzöld autóban :)), de hisztis sem volt, és a hangja is inkább hasonlított egy jó kis rock-os basszusra, mint egy női szopránra.

A kép jobb oldalán, farmerban édesanyám, bal oldalon, törölközőbe burkolózva nővérem, középen meg én.
És mögöttünk, igen, Ő. Apu meg fényképez :)

Ez az autó szoros részévé vált életünknek, rengeteget utaztunk vele. Akkoriban tartottuk a kapcsolatot egy szlovák családdal, így sokat jártunk Sturovo-ba. S ha hosszabb útra indultunk, nem szólhatott más, mint az Alphaville. Rongyosra hallgattuk a kazit, A oldal, majd B oldal és megint A oldal és megint B és megint ....


Hűűű, de régen volt!



8 megjegyzés:

  1. Régi szép idők! Szeretem ezt a számot!

    VálaszTörlés
  2. Nekünk is sötétzöld volt az első autónk és lada! :D ...és ebben a pillanatban beugrott, hogy UB (Ubulnak becéztük :DDD) volt az első két betűje, de a többire már nem emlékszem. Amikor anyuék megvették 22,- ft volt egy liter benzin... (mik meg nem maradnak az ember fejében)

    A szám az nem rossz, bár nekem keserédes emlék fűződik hozzá :) :(

    VálaszTörlés
  3. De jo kis szam volt ez. Az igenyesebb zenek koze soroltam.
    Most ebbol eszembe jutott hogy szoktam en zenei osszeallitasokat kesziteni a radioba de elhanyagoltam egy jo ideje nem csinalom mar.

    Nekem piros ladam volt az elso de fucsomo legyek ha emlekszem a rendszamara. Az en kocsim neve Piroska volt ( rettento egyeni nev :))))

    VálaszTörlés
  4. Nekünk Trabi volt az első kocsi, ovis vagy elsős lehettem, mikor megvették Apuék. UO-52-48, csak mert a "fontos és létszükségletű" számok beleégnek az agyamba:)

    VálaszTörlés
  5. Nem kell ide kronológia, elég, pont elég, ha az érzéseidnek, hangulatodnak megfelelő számokat mutatsz :) És külön nagyra értékelem a sztorit, látom magama előtt a kocsiban "őrjöngő" családot, amint Alphaville-t hallgat. Köszönöm, hogy hoztad ez a hangulatot! Várom a következőt...

    VálaszTörlés
  6. Igazi retro fotó:)))Nagyon jóóóó:))

    VálaszTörlés
  7. Az első kocsink rendszámát én is tudom... a többiét már nem nagyon :) Édesapámnak három Trabija volt egymás után, na a rendszámukra nem, de a színükre, és a nevükre emlékszem, mert német neveket kaptak: volt Hans-Jürgen, Hannelore :) Azokban nem volt magnó, mi énekeltünk apuval, meg versíró-játékokat játszottunk. És mikor nem volt még M7, a Balatonról hazafele megálltunk az érdi emelkedő előtt, hűtöttük a hűtővizet, simogattuk, becéztük a Trabit, könyörögtünk, hogy vigyen fel :)))

    VálaszTörlés

Köszönöm, ha elmondod a véleményed!