... avagy én hogyan viszek színt a hétköznapokba.
"Meg kell tanulnunk vágyakozni az után, ami a miénk." (Simone Weil)

2012. március 14.

Amire nem vagyok igazán büszke ...

... de mégis beszélni szeretnék róla, mert érdekel, Ti hogyan álltok ehhez a kérdéshez.
Gyakran megesik velem, hogy meglátni és megszeretni módjára azonnal (vagy igen hamar) fűzni támad kedvem és elkészül a medál. Leteszem, nézegetem, igen, kellene hozzá lánc rész is. Igen, kellene. Ezen gondolkodni kell.
Van nekem egy dobozom. Ebbe kerülnek az "ezen még gondolkodni kell" darabok. Tegnap a kezem ügyébe került ez a doboz és hát ... ez a látvány fogadott:

Mondhatni, tele van. Az egy dolog, hogy még magam is elámultam rajta, hogy lehetek ennyire trehány, de közben meg felvetődött bennem a kérdés: mások is termelnek ennyi félkész dolgot? Nálatok is van ilyen doboz? Ti hogyan dolgoztok?
A kommenteket előre is köszönöm.
Ma elutazunk síelni, vasárnap jövünk vissza, de nagyon kíváncsi vagyok a tapasztalataitokra, hogy visszatérve újult erővel tudjak rendet tenni ebben a dobozban (is).

18 megjegyzés:

  1. Hát van így az ember lánya ...nálam talán csak mennyiségi eltérés lehet, van külön "bontásra várnak" tárolóm ........válogatni nem szeretem a pici gyöngyöket aztán néha mégis erőt veszek magamon és borzasztó büszke vagyok hogy 2 óra hossza alatt sikerült 3 dolgot szétbontani szétválogatni és helyére rakni.... szóval(kicsit kevesebb a befejezetlen munkám.
    Természetesen bontás közben teljesen máshol járok, pl.: mit is fűzhetnék ahelyett hogy szétszedek valamit.
    Néha neki kell ülni és rászánni az időt.

    VálaszTörlés
  2. Ne aggódj, Ildi, nálam is szoktak ilyenek lenni. Csillushoz csatlakozom, nekem is ilyen gondolataim szoktak lenni. Mire lebontok vmit addigra elfáradok és eszembe jut, hogy ehelyett fűzhettem volna vmi szépet :))

    VálaszTörlés
  3. Sajnos én is igy vagyok ezzel.nálam nem doboz ,hanem egy fiók van tele félkész vagy éppen bontásra váró dolgokkal.Jó sielést!!!!

    VálaszTörlés
  4. Kíváncsi vagyon én is a válaszokra....Ahogy elnézem én biztonsági játékos vagyok. A kinézett mintához veszem a gyöngyöket és ha valamit nem is elsőre, de megcsinálom. Nekem nincs félkész dobozom, csak éves projectem....az maradék gyöngyből készül és fogalmam sincs mikor lesz kész.

    VálaszTörlés
  5. Nekem is van két ilyen dobozom, az egyik a "Bontásra", másik pedig a "Később befejezem" címet kapta. Szerintem ez teljesen rendben van így ha van ilyen dobozunk, nem kell aggódnod miatta, hiszen nem sikerülhet minden elsőre. De ha mégis, akkor az a legszebb sikerélmény!:))

    VálaszTörlés
  6. Kétdobozos vagyok. :-)
    Van egy kicsi, hogy' majd biztos egyszer befejezem, és van egy irtóra nagy, nem is doboz, inkább láda, ...amit egyszer majd valaki? lebont....
    :-)))

    VálaszTörlés
  7. Nekem általában azok kerülnek félkész dobozba, amik valamilyen alkatrészre várnak.
    A láncrészt én hajlamos vagyon gyorsan, selyemszállal elrendezni!

    VálaszTörlés
  8. Khm... megjegyzem ilyen dobozon nekem 3 is van. Az egyik a "Jó lesz valamire", ide kerülnek azok a bogyók, kismedálok amiknek a végleges helye nem lett még meg. A másik a "valamikor befejezem, de most unom" doboz, ezt nem magyarázom, mert egyértelmű. :D A harmadik viszont az amit bontani kellene, de a fene essen bele ott ahol van, mert arra már nem fog sosem időm lenni. :( Úgyhogy Ildi ne aggódj. Egyszer rászánod az időt és befejezel párat azokból a szépségekből. :)

    VálaszTörlés
  9. :-DDD Azzal a különbséggel, hogy nálam oltári kupi is van hozzá, ugyanis a gyöngyeim kinőtték a nekik szánt helyet, így fogyókúrára kell(ene) fognom a készletet:-)
    Mondjuk én a láncrésszel nem cicózom, bőrre, viaszolt szálra is fel lehet fűzni őket, legfeljebb utólag kapnak "rendes" láncot.

    VálaszTörlés
  10. Ahogy olvastam a kis dobozodrol beugrott egy otlet hirtelen.(kicsit nem figyelek oda es maris okos dolgokat talalok ki)
    Szoval arra gondoltam ,hogy annyifele jatek volt mar hogy csak na ellenben olyan jatekot meg senki nem csinalt hogy "FEJEZD BE"
    Mire is gondolok.
    Amikor eppen jatszani valo kedve van az embernek akkor feltesz egy "Beethoven ekszert",a 9-dik szimfoniara gondoltam.
    Ez a befejezetlen ekszer nyeremeny lenne es akinek a kezebe kerul annak muszaj befejeznie es megmutatni mit keszitett belole.
    Milyen otlet ?

    VálaszTörlés
  11. Én Kisnyúlhoz hasonlóan "biztonsági játékos" vagyok. :) Amit kitalálok ahhoz veszem meg a gyöngyöket, és igyekszem be is fejezni amit elkezdtem. Az más kérdés, hogy ez meddig tart, mert van olyan ékszer, ami hetekig áll a gyöngyösasztalkámon arra várva, hogy befejezzem, de külön dobozom nincs erre a célra. Valamint zacsikba összekészített gyöngyeim vannak még, amiket 1-1 ékszerhez, project-hez vásároltam össze, és fűzésre várnak.

    VálaszTörlés
  12. Orsinához hasonlóan, nekem sincs külön dobozom. Az az ékszer, amit nem fejezek be azonnal, már sosem lesz kész, tehát bontásra vár. Ilyenből csak 2-3 db-ot engedek meg magamnak, és mindig az íróasztalomon tartom őket, hogy szem előtt legyenek. Amikor nincs ihlet a fűzésre, akkor bontok. Persze azért ez is ad némi sikerélményt, mert lesz egy csomó újra felhasználható gyöngyöm, nem beszélve a rendről az asztalon!

    VálaszTörlés
  13. Ahogy olvastalak benneteket nagyon jót mosolyogtam,nálam kupi nincs /most már hiszen van egy külön szobám/ minden dobozolva :) bár a nevem nem Tóth!!!Viszont rászoktattam magam hogy mindent befejezek addig nem kezdek másikat viszont ha bontani kell azt azonnal bontom is,úgy hogy senkinek meg nem mutatom,tudom ez is egy mánia de már megszoktam.Mindig egy darabot csinálok,mert elkalandozok ha másik is meg van kezdve.Nálam régi minta darabok vannak amin tanultam,így ha valahol elakadok csak elő kell venni:)))))Természetesen nálam is vannak bontásra váró darabok amik még kezdő koromból maradtak meg de valahogy nincs szívem azokat lebontani viszont amit most fűzök és nem tetszik szó nélkül olló!!

    VálaszTörlés
  14. Az én dobozom nagyobb, megnyugodhatsz. Ott van minden. Lassan ki sem merem nyitni. Hogy mikor lesz kedvem elbontani vagy befejezni öket....ez még kérdés.

    VálaszTörlés
  15. Lányok, nagyon köszönöm, hogy írtatok :)
    Amy, az ötlet nem is rossz!
    Azt hiszem, én összeszedem minden erőm és rendet csinálok :))) Na, nem ma, de azért folyamatosan.

    VálaszTörlés
  16. Bevallom, én Ewa szokásaihoz hasonlóan járok el ebben a dologban.Amíg nem fejezek be valamit, addig nem kezdek másik ékszerbe.És ha nem tetszik, én is könyörtelenül lebontom!Persze néha alig várom már, hogy elkezdjem a másik ékszert (főleg ha tele vagyok ötletekkel), de valahogy olyankor idegesít a félkész munka.:))

    VálaszTörlés
  17. Jó volt olvasni ezeket a kommenteket. Bevallom mosolyogtam is rajtuk. :)
    Sajnos én még a rosszabbik verzió vagyok, egyenlőre dobozt sem találtam amiben elférnének, így itt-ott hánykolódnak. :(
    De tanulságos egy kérdés/poszt volt ez, igyekszem jó útra térni, és Ewa, Zooja tanácsait követni, bármilyen nehéz is legyen. Leginkább azért az számomra, mert egyenlőre még a kihívások érdekelnek és amint rájöttem, hogy kell valamit megcsinálni, már teszem is félre, és új dolgon agyalok. A hosszú, unalmas dolgoknál szenvedek, de szabályosan szemmel láthatóan. Viszont nagy ellen példa, hogy horgolni imádok.
    Orsit és Kisnyúlt egyenesen irigylem, mert ha bemegyek egy gyöngyboltba szabályos szarkává változom, mindent imádok, és ha most nem is feltétlen kell az a szín, akkor is haza kell jönnie velem, mert tudom, hogy jó helye lesz idővel. Itthon pedig bosszankodom, hogy tudtam, hogy meg kellett volna vennem AZT a bizonyos gyöngyöt..mert ugye mindig pont az az egy fajta hiányzik.. :)

    VálaszTörlés

Köszönöm, ha elmondod a véleményed!